Zo plan je een feestje, deel 2 (het resultaat)

Zoals je in de vorige blog kon lezen plannen wij een feestje voor onze dochter.

We hadden al
– Een datum
– Locatie (thuis in de tuin)
– Het aantal gasten, en door corona werd dit verspreid over een Zaterdagmiddag,

Zaterdagavond en de Zondagmiddag.
– Het kleurenthema
– Sweet table besteld bij onze favo bakster
– Entertainment


Dan altijd onze grote vraag… wat gaan we eten!?
Ik vind het altijd zo lastig, zeker in deze periode.
Uiteindelijk zijn er mensen die hun tijd hadden verschoven, of die af hadden gezegd omdat ze ziek waren.

Onze sweet table bestond uit
– Een taart van onze favo bakster
– Een witte chocolade cheesecake gemaakt door opa (altijd favoriet tijdens onze feestjes)
– Cupcakes
– Cakesicles (gemaakt samen met dochterlief)
en veeeel snoepjes 🙂



Naast de nodige chips, nootjes, snackgroenten hadden we een grote pan verse groentensoep en diverse broodjes met snacks.
Zodat we zelf niet al te veel bezig zijn en iedereen het lust, een goede tip om het renwerk van een ober uit te besparen is om drinken in grote dispensers te schenken zodat de gasten zelf hun drinken hieruit kunnen nemen.

Organic ballonslinger

Muziek
Ik begin in de week van het feestje met een playlist te maken op spotify.
Een playlist met vooral de laatste tiktok liedjes zorgde voor de nodige entertainment 😉

Boodschappen
Een week voor het feestje begin ik aan een boodschappenlijstje en begin ik aan de inkopen.

De dagen voor het feest
Je kent het wel druk druk druk, wat heb ik gedaan enkele dagen voor het feest
De dag voor het feest haalde ik de laatste boodschappen, maakte ik de soep, Bloomon kwam langs voor mooie bloemen, we maaiden het gras en poetsen we het huis.
De ballonslinger en ballonnenwand werden voorbereid.

Op de dag zelf haalde ik de taart en cupcakes, werden de wc’s gepoetst en werd alles klaar gezet.
Gebaksbordjes en vorkjes, kaarsjes in de fris gewassen kaarsenhouders, de ballonnenwand werd opgezet en de tipi tent met organic ballonslinger.

Mijn tips voor het organiseren van feestjes
– Begin optijd
– Maak een to do lijst!!!

Download onze partyplan checklist zodat we jou kunnen helpen bij het plannen van jouw feestje.
Kom je er niet uit? Wij plannen en decoreren met liefde en plezier jouw feestje

Plaats een reactie